261 SEBEZKUŠENOSTNÍ VÝCVIK PRO SOCIÁLNÍ PRACOVNÍKY A PRACOVNÍKY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Počet výukových hodin: 136 (17 dnů)
Akreditace MPSV: A2023/0885-SP/PC/VP
Termíny : budou vypsány při dostatečném počtu zájemců, již nyní se můžete předběžně hlásit (pracovní dny, vždy od 9:00 - 16:00)
Místo konání: Olomouc, učebna Vzdělávacího střediska, Křížkovského 6
Cena: 26.900,- Kč (nabízíme možnost uhradit částku ve splátkách)
Anotace:
Výcvik je zaměřen na seberozvoj sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Hlavním cílem výcviku je pomoci těmto pomáhajícím pracovníkům prohloubit sebepoznání v některých základních oblastech jejich osobnostní struktury (motivace, postoje, hodnoty, předpoklady, osobnostní rysy, osobní a profesní hranice, komunikační kompetence a slabiny, ad.), včetně porozumění vlivům, které je formovaly. Koncept výcviku je postaven na předpokladu, že tyto rysy a tendence se v procesu profesionální pomoci nevyhnutelně promítají, a ovlivňují vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem; zároveň jsou-li pracovníkem dostatečně reflektovány (a v rámci možností kontrolovány), zvyšuje se významně šance na efektivitu pomáhajícího procesu. Sebezkušenost je v rámci výcviku je zprostředkovávána formou individuálních sebezkušenostních technik, s důrazem na bezpečí, přičemž účast i následné sdílení výstupů před skupinou je zásadně fakultativní a nepodléhá interpretaci ani hodnocení. Současně je kladen důraz na zasazení do kontextu podmínek pomáhající práce v ČR (mj. otázky odborných hranic, práce v týmu a pracovních rolí, rizika syndromu vyhoření, ad.). Výcvik je rozdělen na 4 bloky sdružujícími související témata, s dostatečným prostorem pro integraci poznatků a jejich vztažení na specifickou oblast práce účastníků výcviku, intervizi i plánování a vyhodnocování dalších kroků v profesním seberozvoji.
Získané znalosti a dovednosti:
- Absolvent je v základní míře schopen reflexe osobních motivů, potřeb a postojů, včetně porozumění vlivům, které je formovaly.
- Absolvent je schopen své motivy, potřeby a postoje odlišit od klientových.
- Absolvent dokáže kriticky posoudit, jakým způsobem se jeho motivy, potřeby a postoje mohou promítat do procesu pomáhající práce.
- Absolvent se orientuje v základních modelech pomáhající práce a dokáže obhájit volbu pomoci nebo kontroly v konkrétních případech.
- Absolvent rozlišuje své osobní i profesní hranice v rámci procesu pomáhající práce.
- Absolvent reflektuje vlastní profesionální kompetence i slabiny v kontextu pomáhající práce.
- Absolvent reflektuje své místo, kompetence i odpovědnost v pracovním týmu a rozumí organizačnímu rámci pomáhající organizace, ve které působí.
- Absolvent ovládá základní postupy efektivního sebeřízení a podniká konkrétní kroky v prevenci syndromu vyhoření.
- Absolvent dokáže plánovat a vyhodnocovat další kroky v profesním seberozvoji.
- Absolvent je schopen podávat zpětnou vazbu jiným účastníkům výcviku tak, aby byla v důsledku rozvíjející.
Termíny kurzu budou vypsány po přihlášení dostatečného počtu zájemců pro vytvoření skupiny účastníků.
Poté budou příhlášení zájemci znovu obesláni s návrhem termínů a potvrdí svou předběžnou přihlášku.
Velikost skupiny bude cca 15 - 16 účastníků, max. počet účastníků: 18 osob.
Lektorský tým:
PhDr. Marie Marečková, Ph.D., Mgr. Jan Soldán, Mgr. Eliška Kučerová, Mgr. Markéta Rodryčová, Mgr. Veronika Kalášková, Mgr. Lenka Tkadlčíková
Přihlášku naleznete v aktuání nabídce seminářů.