Základy šetrné sebeobrany pro zaměstnance sociálních služeb
Základní informace:
Akreditace: A2023/0591-SP/PC
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Problémové situace
Cílová skupina: Pracovník v sociálních službách, sociální pracovník.
Anotace:
Seminář se zabývá zvládáním problémových situací při poskytování sociálních služeb. Dané téma je stále aktuální vzhledem k legislativním podmínkám a potřebě zaměstnanců řešit tyto situace podle stanovených možností v praxi při poskytování sociálních služeb. Obsahem semináře jsou jak teoretické legislativní znalosti, tak zejména nácvik základních praktických dovedností. Cílem semináře je seznámit zaměstnance sociálních služeb s problémovými typy klientů, s jejich problémovým chováním a následně se snaží zefektivnit jejich vlastní styl jednání s těmito lidmi v rozličných typech složitých situací. Přínosem semináře pro jeho účastníky by měla být pomoc tyto pro ně nepříjemné situace zvládat na profesionální úrovni dle dané legislativy a jejich možností.
Cílové kompetence:
- Účastník zná legislativní rámec při řešení problémové situace, zná názvosloví problematiky dle § 89Zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách.
- Účastník dokáže vyhodnotit danou problémovou situaci a odhadnout správné řešení dle možností služby a svých vlastních možností.
- Účastník na základě vyhodnocení dané problémové situace a dle možností služby a svých vlastních možností dokáže řešit danou problémovou situaci samostatně, případně s podporou ostatních zaměstnanců služby.
- Účastník na základě řešení dané problémové situace dokáže provést rozbor nastalé problémové situace, zapsat jej, navrhnout do budoucna jiná řešení, dokáže obhájit a zdůvodnit svoje řešení problémové situace, dle možností svých a služby navrhuje změny dle platné legislativy v této tematické oblasti.
Lektor:
Mgr. Pavel Drexler
Je absolventem Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, ...