Využití přístupu zaměřeného na řešení (Solution focused) při práci s dětmi a dospívajícími v kontextu sebeobrazu a sebehodnoty
Základní informace:
Akreditace: A2025/0501-SP/PC
Rozsah: 16 hodin
Tematická oblast: Terapeutické dovednosti
Cílová skupina: Sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a ostatní zájemci.
Anotace:
Seminář se zaměřuje na praktické využití přístupu zaměřeného na řešení při práci s dětmi a dospívajícími v kontextu sociálních služeb. Představuje využití hlavních premis tohoto přístupu a některých jeho specifických nástrojů do konkrétní práce s dětmi a dospívajícími v kontextu práce s motivací u dětí a dospívajících a následného dosahování cílů včetně různých úskalí a specifik práce s touto cílovou skupinou. Dále se pak zaměřuje na nástroje a možnosti rozvoje adekvátního sebeobrazu a sebehodnoty u dětí v kontextu přístupu zaměřeného na řešení a využívá konceptu Kids skills, který aplikuje do profesní praxe v sociálním poli.
Cílové kompetence:
Účastník semináře
- seznámí se s premisami a nástroji přístupu zaměřeného na řešení v kontextu sociální práce s dětmi a dospívajícími
- seznámí se s teorií motivace s akcentem na motivací u dětí a dospívajících
- prakticky si vyzkouší aplikaci těchto nástrojů a premis v modelových situacích v kontextu práce s motivací
- bude si vědom případných úskalí a specifik využívání těchto nástrojů
- seznámí se s některými technikami vhodnými pro utváření adekvátního sebeobrazu a sebehodnoty u dětí a dospívajících, případně jejich korekce
- seznámí se s konceptem Kids skills v kontextu Solution focus přístupu a jeho aplikaci při práci s dětmi a dospívajícími v sociálním poli
Lektor:
Mgr. Lenka Tkadlčíková
Absolventka anglistiky a pedagogiky na FF UP a PdF UP. Dlouholetá vyučující na CARITAS-VOŠ sociální ...
Mgr. et Mgr. et Mgr. Jan Zahradník
Vystudoval psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a obor pedagogika a sociální pedagogika ...