Kroky ke zpracování dětského traumatu - úvod do problematiky
Základní informace:
Akreditace: A2024/1563-SP/PC
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Terapeutické dovednosti
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, socialní pracovníci a ostatní zájemci.
Anotace:
Kurz je rozdělen na teoretickou a praktickou část. V teoretické části si vysvětlíme rozdíl mezi traumatickou událostí a traumatem. Budeme se věnovat projevům traumatu u dětí, jeho vlivu na emoce, chování a vztahy, důsledkům traumatu v běžném životě. Řekneme si o možnostech, jak mohou sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách k dětem s traumatem přistupovat a jak s nimi efektivně pracovat. Důraz bude kladen na vytvoření bezpečného prostoru a pocitu bezpečí. V praktické části si vyzkoušíme rozhovor, ukážeme si některé komunikační a hravé techniky, řekneme si jak pracovat s uzavřeným dítětem. Ujasníme si kompetence sociálního pracovníka a pracovníka v sociálních službách ve vztahu k tématu traumatu u dětí v souvislosti s hranicemi sociální práce.
Cílové kompetence:
Účastníci získají nebo posílí základní dovednosti:
- v rozpoznávání projevů traumatu u dětí
- v rozpoznání vlivů a důsledků traumatu v životě dítěte
- získání přehledu v možnostech zpracovávání traumatu u dětí
- v osvojení si základů komunikace s traumatizovaným dítětem
- v komunikačních a kreativních technikách
- v schopnosti rozpoznat hranice sociální práce
Lektor:
Bc. Ingrid Kubiszová
Vystudovala evangelikální teologii se zaměřením na misiologii na Univerzitě Mateja Bela v Banské ...