Práce s klientem s rizikem v chování

Základní informace:

Akreditace: A2024/0762-SP/PC/VP

Rozsah: 8 hodin

Tematická oblast: Problémové situace

Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb a ostatní zájemci.

Anotace:

Kurz se zabývá tématikou zvládání obtížných situací. Kurz je určen všem zaměstnancům sociálních služeb, kteří se při výkonu svého povolání mohou setkat s osobou, jež svým problémovým chováním ohrožuje zdraví a život vlastní nebo zdraví a život jiné osoby. Kurz je vytvořen tak, aby spojoval tři oblasti do jednoho celku – teoretické východisko daného problému, zkušenosti z praxe jednotlivých frekventantů a praktický nácvik dovedností. V první části se kurz zaměřuje na práci s pojmy jako problémové chování, jeho projevy a příčiny, tuto oblast dále propojuje s vlastními zkušenostmi frekventantů tak, aby získali náhled na rizikovou situací, ve které se ocitají společně s uživatelem soc. služeb vždy v daném kontextu. K tomu se v kurzu přidávají možné strategie řešení vedoucí nejen k deeskalaci napětí u uživatele, ale i k prevenci rizikového chování. Součástí je i nácvik praktických dovedností v podobě úchopů, a to rozdělených podle typu situace, ve které se zaměstnanec společně s uživatelem ocitá. Filozofií kurzu je těmto situacím předcházet, a když už nastanou, tak je šetrně řešit.

Cílové kompetence:

Účastník získá informace a dovednosti, jak lze vhodným způsobem zvládat problémové chování uživatele soc. služeb. Dovednost, kterou by měli účastníci získat, spočívá ve schopnosti porozumět cestám agresivního chování, možností vedení rozhovoru s takovým uživatelem a rozšíření možnosti účinné sebeobrany. Dále nabídnout informace o souvislostech, přístupech a některých technikách při řešení konfliktního, problémového nebo agresivního chování klientů. Vysvětlit přístup k používání aktivních a regulujících strategií. Poskytnout prostor pro ukázku a praxi v používání těchto strategií. Náhled na vlastní chování a emoce při řešení konfliktních situací.
Účastník se bude orientovat v projevech problémového chování, dozví se o jejich častých příčinách a impulsech, dále o průběhu agresivity z hlediska času a intenzity a o faktorech ovlivňujících agresivitu. Seznámí se s metodou aktivního naslouchání, s tvorbou krizového plánu a s únikovými technikami.
 

Lektor:

Bc. Pavel Matula, DiS.

Vystudoval speciální pedagogiku na UP v Olomouci. Absolvoval sebezkušenostní psychoterapeutické ...

Více informací

není v nabídce

Vzdělávací středisko

CARITAS – Vzdělávací středisko

Adresa školení:

Křižkovského 6,
Olomouc 779 00

Fakturační údaje

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
nám. Republiky 422/3
779 00 Olomouc

IČ: 646 27 233