Práce s odporem klienta
Základní informace:
Akreditace: A2024/1322-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Problémové situace
Cílová skupina: Sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, vedoucí pracovníci a ostatní zájemci.
Anotace:
Motivování nedobrovolného klienta je jednou z nejtěžších disciplín sociální práce, natož, když je klient přímo v odporu. V takovém případě klient nebude žádoucí změny ve svém životě či rodině realizovat a sociální práce se pak nedaří, neboť nevede k žádným pozitivním výsledkům. Cílem vzdělávacího programu je seznámit posluchače se všemi specifiky této problematiky, s podmínkami, které je třeba pro změnu nastavení klienta naplnit, i s možnostmi vedení rozhovoru s klientem v odporu. Posluchači získají znalosti a dovednosti, jaké nástroje, postupy a strategie mohou pro odstranění odporu klienta používat. Pozornost bude věnována spíše stránce praktické, než teoretické.
Cílové kompetence:
- Absolvent se seznámí s pojmy, zásadami a podmínkami, souvisejícími s problematikou situace odporu na straně klienta v sociální práci.
- Absolvent porozumí specifikům situace a potřebám klienta, který je aktuálně v odporu.
- Absolvent dokáže rozpoznat možná úskalí vedení rozhovoru s klientem v odporu.
- Absolvent pozná různé možnosti, strategie, techniky a postupy při vedení motivačního rozhovoru s klientem v odporu.
Lektor:
Mgr. Eva Zakouřilová
Absolventka obchodní akademie, Sociálně právní akademie, Pedagogické fakulty UP v Olomouci, ...
Začátek: 8:30
Místo konání: Olomouc
Délka výuky: 8 výukových hodin
Volných míst: 19