Autorita a sebeprezentace učitele
Základní informace:
Akreditace: MSMT-8592/2023-4-251
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast:
Cílová skupina:
Anotace:
Seminář se zaměřuje na budování autority pedagogů u žáků s akcentem na specifika současných dětí a dospívajících. Představuje některé důležité aspekty týkající se nastavování mantinelů a hranic, pravidel vzájemného fungování a také řešení některých situací týkající se získání či udržení autority u pedagogických pracovníků. Zaměřuje se také na sebeprezentaci učitele jako na důležitý nástroj vytváření obrazu o sobě samém a příčinu případného vzniku některých potenciálně problematických situací, které mohou autoritu pedagoga narušovat. Cílem je rozkrýt některé potenciálně rizikové situace spojené s verbální a neverbální komunikací a komunikací činy, které mohou posilovat či naopak oslabovat autoritu pedagoga.
Cílové kompetence:
Účastník kurzu se orientuje v některých specificích současných mladých lidí s ohledem na výchovné situace a získávání, budování či udržení autority. Naučí se rozkrýt některé pedagogické situace s ohledem na „boj“ o nastavování mantinelů či hranic a určování pravidel vzájemných interakcí. Představuje také některé efektivní a méně efektivní způsoby sebeprezentace pedagoga s ohledem na získávání a budování autority. Nabízí také inspiraci, jak některé situace týkající se získávání či budování autority efektivně řešit a využít je k jejímu posílení.
Lektor:
Mgr. et Mgr. et Mgr. Jan Zahradník
Vystudoval psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a obor pedagogika a sociální pedagogika ...