Aplikovaná krizová intervence s využitím na řešení zaměřeného přístupu
Základní informace:
Akreditace: MSMT-13734/2022-2-453
Rozsah: 48 hodin
Tematická oblast:
Cílová skupina: - učitelé 1. stupně ZŠ - učitelé 2. stupně ZŠ - učitelé gymnázií - učitelé SOŠ a SOU - učitelé ZUŠ a SUŠ - učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů - pedagogové volného času - vychovatelé školských zařízení - učitel - metodik prevence - výchovní poradci - psychologové - učitelé speciálních škol
Anotace:
Kurz představuje na řešení orientovaný přístup, jeho základní premisy a východiska, stěžejní metody a způsoby práce vycházející z tohoto přístupu. Dále pak definuje pohled na vznikající, rozvíjející se, eskalující a trvající krizi, její zákonitosti, fáze, etiologii, průběh i možné důsledky. Na základě modelových situací, kasuistik, praktických příkladů a prožitkových technik účastníkům zprostředkovává emoce, které mohou osoby v krizi prožívat, jejich vývoj, blokace či dalšího prohlubování krizových situací. Účastníkům je tak zprostředkováno prožívání jedince, u kterého se rozvíjí potenciální krize, její případný další vývoj a možné reakce jedince vč. jejich interpretace. Na základě pochopení kontextu a uvažování jedince v krizi program nabízí konkrétní techniky práce s jedincem v krizové situaci – sdílení, práce se zdroji, práce s výjimkami, zázračnou otázkou, práce s katastrofickým scénářem a další techniky, které vycházejí z na řešení orientovaného přístupu v poradenství a terapii a jsou využitelné právě ve specifických situacích v rámci krizové intervence. Vzdělávací program představuje také modifikaci „klasických“ technik krizové intervence v kontextu na řešení orientovaného přístupu a představuje jednotlivé nástroje využitelné při vznikající, eskalující či trvající krizové situaci. Poslední část kurzu se pak zaměřuje na specifika využití těchto technik v pedagogickém prostředí a ve specifických pedagogických situacích.
Cílové kompetence:
Účastník semináře
- orientuje se v základních východiscích, pilířích a metodách práce v na řešení zaměřeném přístupu
- zná definici krize včetně specifik jejího vývoje, fází a etiologie
- dokáže se vcítit do člověka v některých krizových situací, chápe nejčastější emoce, které lidé v krizi prožívají
- nacvičí si použití některých technik krizové intervence a uvědomuje si jejich specifika a úskalí
- dokáže využít některé techniky vycházející z na řešení zaměřeného přístupu při práci s člověkem v krizové situaci v pedagogickém prostředí či kontextu
Doplňující informace:
Kurz proběhne v těchto termínech: 28. 5., 4.-5. 6., 16.-17. 6., 27.6. vždy od 9:00 -16:00.
Max. počet účastníků: 18
Lektor:
Mgr. Lenka Tkadlčíková
Absolventka anglistiky a pedagogiky na FF UP a PdF UP. Dlouholetá vyučující na CARITAS-VOŠ sociální ...
Mgr. et Mgr. et Mgr. Jan Zahradník
Vystudoval psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a obor pedagogika a sociální pedagogika ...
Nejbližší termín:
Začátek: 9:00
Místo konání: Olomouc
Délka výuky: 48 výukových hodin
Volných míst: 18