Poskytování první psychologické pomoci v krizových situacích
Základní informace:
Akreditace: MSMT-21072/2022-4-672
Rozsah: 16 hodin
Tematická oblast:
Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitelé - vedoucí školních, zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, učitel - metodik prevence, výchovní poradci, školní psychologové
Anotace:
Seminář si klade za cíl interaktivní formou připravit účastníky na podporu člověka nacházejícího se v akutním stresu v krizové situaci. Dovednosti první psychologické pomoci mohou být využity nejen při sociální práci se žáky, ale také jako občanská pomoc dalším osobám psychicky zasaženým mimořádnými událostmi. Kromě teoretického základu v oblasti fungování stresové reakce a zásad první psychologické pomoci, budou účastníci semináře upevňovat dovednosti stabilizace psychicky zasaženého člověka, posilovat dovednosti vedení rozhovoru, práce s emocemi apod. formou sebezkušenostních technik, řešení úkolů ve skupinkách a modelových situací.
Cílové kompetence:
- Účastník umí definovat stresovou reakci a dokáže rozeznat projevy akutního stresu
- Dokáže definovat a uplatňovat principy první psychologické pomoci
- Umí uplatňovat základní postupy tělesné a emoční stabilizace člověka v akutním stresu
- Zná základní potřeby člověka v krizové situaci, dokáže je zjišťovat a naplňovat v rovině psychické, sociální a duchovní.
- Ovládá postupy jak zjišťovat, startovat a posilovat vlastní zdroje psychicky zasažených osob.
- Orientuje se v možnostech následné pomoci osobám v akutní krizi a dokáže zprostředkovat předání.
- Dokáže pracovat s vlastním stresem a emocemi
Lektor:
Mgr. et Mgr. Soňa Pančochová
Vystudovala obor Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči na Univerzitě ...