Case management v sociální práci
Základní informace:
Akreditace: A2023/0566-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Metody sociální práce
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci.
Anotace:
Kurz seznamuje účastníky s inovativním přístupem k sociální práci, case managementem. Smyslem case managementu je využít potenciálu multidisciplinárního týmu i klienta samotného ke koordinovanému řešení klientových potíží.
Účastníci kurzu budou seznámeni s typy case managementu, jeho cíli, nástroji, možnostmi i limity. Kurz se do značné míry opírá o praktické příklady využití case managementu v sociální práci, ať již jde o příklady dobré praxe, tak o příklady varovné či odstrašující. Cílem je pomoci účastníkům kurzu zvážit, jaké jsou možnosti využití case managementu v jejich praxi sociálních pracovníků a co od něj mohou očekávat.
Cílové kompetence:
Po absolvování kurzu by měl účastník umět:
- definovat case management, popsat jeho základní znaky, typy a nástroje;
- vymezit oblasti indikace případu ke case managementu a stanovit optimální skladbu spolupracujících subjektů;
- vyjmenovat a kriticky zhodnotit potenciál a základní limity case managementu, dokázat je uvážlivě zhodnotit; určit a popsat základní faktory, které vedou k výběru relevantního nástroje case managementu; formulovat základní strategie práce v rámci case managementu;
- vyhodnotit efekt realizované multidisciplinární spolupráce v rámci case managementu;
- uvědomit si a zvážit etická dilemata sociální práce, která se mohou na realizaci case managementu vázat.
- Absolvování kurzu by mělo umožnit frekventantovi nejen porozumět přednášeným poznatkům, ale také je využívat v praxi sociální práce za účelem včasné a přiměřené indikace case managementu.
Lektor:
PhDr. Eva Klimentová, Ph.D.
Pracuje jako odborná asistentka na Katedře sociologie, andragogiky a kulturní antropologie Filozofické ...