Formy agrese u klientů sociálních služeb a komunikace s nimi
Základní informace:
Akreditace: A2024/0582-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Problémové situace
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb a ostatní zájemci.
Anotace:
Vzdělávací program se je zaměřen na problematiku verbální agresivity spojenou s poskytováním sociálních služeb. Lektor při objasňování fenoménu vychází z psychologických paradigmat a pomocí interaktivních sebereflexivních technik dovede účastníkům pomoci si uvědomit vlastní zdroje, projevy a prožívání agresivního chování. Teoretický úvod do problematiky pomůže pracovníkům lépe porozumět agresivnímu chování druhých, kterému jsou často nedobrovolně vystaveni. Lektor se v průběhu programu zabývá strategiemi preventivními, dále věnuje pozornost nácviku technik komunikace v emočně vypjatých situacích: jakým způsobem hněv a agresivitu zmírňovat, jak zabránit eskalaci konfliktu, jak rozpoznat mýty a manipulace, které komunikaci znepřehledňují apod. Přínos pro účastníky spočívá v získání nových informací k problematice agresivity, seznámení s vybranými technikami, jak s agresí pracovat a nácviku efektivní komunikace.
Cílové kompetence:
- Účastníci dovedou pojmenovat a charakterizovat komunikační vzorce ke snížení napětí a agresivity.
- Účastníci si odnášejí reflexi vlastního typu komunikace v emočně vypjaté situaci od lektora a dalších účastníků programu.
- Účastníci dokážou rozeznat situace, v nichž hrozí riziko eskalace napětí či agrese ze strany uživatele služby a dokáží v praxi aplikovat základní techniky ke snížení agrese.
- Účastníci znají základní pravidla pro při jednání s uživatelem vykazujícím agresivní jednání k zajištění bezpečí pro další uživatele služby, sebe i kolegy.
Lektor:
PhDr. Jan Svoboda
Jednooborový psycholog, vystudoval FF UK Praha, specializovaný na krizové ...