Individuální plánování sociální služby
Základní informace:
Akreditace: A2023/0189-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Kvalita v sociální práci
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci a vedoucí pracovníci sociálních služeb.
Anotace:
Tento seminář se zabývá možnostmi naplňování povinnosti poskytovatele plánovat a přehodnocovat spolu s uživatelem průběh poskytování sociální služby. Pomůže účastníkům odpovědět na otázku, jak službu pro jednotlivé uživatele užitečně a kvalitně plánovat. Obsahem semináře bude vymezení právního rámce této povinnosti poskytovatele, objasnění jejího přesahu do problematiky jednání se zájemcem o službu, uzavírání smlouvy o poskytnutí sociální služby, vedení dokumentace o poskytování služby, návaznosti služby na další dostupné zdroje, personálního a organizačního zajištění služby a zvyšování její kvality. Stěžejní část semináře tvoří představení technik zjišťování potřeb, osobních cílů a dojednávání podpory u komunikujících a nekomunikujících uživatelů. Účastníci se seznámí se zásadami individuálního plánování a přehodnocování průběhu sociální služby, styly individuálních plánů, strukturou vnitřního pravidla upravujícího způsob plánování a přehodnocování služby a optimálním vedením dokumentace o průběhu poskytování služby. Cílem semináře je, aby účastníci porozuměli významu individuálního plánování a přehodnocování průběhu poskytování sociální služby, nezbytnosti vedení písemných záznamů o průběhu jejího poskytování a seznámili se s technikami, které mohou při identifikaci potřeb či osobních cílů uživatelů využít. Přínosem semináře pro účastníky, poskytovatele a jejich uživatele je zvýšení kompetencí v problematice individuálního plánování a přehodnocování služby, které umožní odborné a bezpečné poskytování sociální služby.
Doporučení účastníkům: vzít s sebou na seminář anonymizované individuální plány konkrétních uživatelů služby.
Cílové kompetence:
Účastník dokáže interpretovat povinnosti poskytovatele v oblasti plánování a přehodnocování průběhu poskytování sociální služby, rozumí provázanosti tohoto procesu s dalšími povinnostmi poskytovatele vyplývajícími ze zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách a kritérií standardů kvality sociálních služeb. Je schopen využít získané znalosti a) při plánování a přehodnocování služby s uživatelem a b) při vytváření vnitřních pravidel služby upravujících tuto problematiku.
Lektor:
Mgr. Martin Bednář, Ph.D.
Ředitel CARITAS – Vyšší odborné školy sociální Olomouc, sociální pracovník, konzultant, ...
PaedDr. Petr Matuška, Ph.D.
Ředitel Klíče – centra sociálních služeb, p.o. Speciální pedagog, absolvent PdF UP v Olomouci, ...
Mgr. Miloslava Šotolová
Absolventka oboru Sociální práce a sociální politika na Pedagogické fakultě Univerzity v Hradci ...