Standardizace kvality sociálních služeb aneb rozumíme standardům kvality?
Základní informace:
Akreditace: A2023/0192-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Kvalita v sociální práci
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb.
Anotace:
Cílem kurzu je porozumět pojmu kvalita v sociálních službách a významu standardů kvality. Účastníci budou blíže seznámeni s pojetím pojmu kvality v současnosti. Naučí se znát zdroje standardů kvality v sociálních službách a využívat jejích přínosů při práci s klientem. Vedlejší, ovšem také důležitým cílem kurzu je odstranit předsudky vůči standardům kvality a naučit se metodologii jejich naplňování, tak aby jejich aplikace byla zárukou zvyšující se kvality sociálních služeb.
Cílové kompetence:
- Účastníci porozumí pojmu kvalita, standardizace a významu standardů kvality v sociálních službách
- Účastníci budou umět interpretovat vývoj vnímání kvality v evropském kontextu sociálních služeb se zaměřením na výsledky působení sociálních služeb, sociální začleňování, lidská práva, kvalitu života
- Účastníci se zbaví předsudků vůči standardům kvality, pochopí jejich obsah.
- Účastníci se naučí používat metodologii naplňování standardů kvality
Lektor:
Mgr. Martin Bednář, Ph.D.
Ředitel CARITAS – Vyšší odborné školy sociální Olomouc, sociální pracovník, konzultant, ...