Jak na emoce - klienta nebo i vlastní (jste emocionálně inteligentní)?
Základní informace:
Akreditace: A2023/1264-SP/PC/VP
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Metody sociální práce
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb a ostatní zájemci.
Anotace:
Tento seminář je zaměřen na pochopení emocí vlastních i klientových a další práci s nimi. Cílem kurzu je tak hlubší pochopení této problematiky, díky čemuž bude absolvent semináře schopen lépe reflektovat potřeby a očekávání klientů, ale zároveň svoje vlastní. V rámci kurzu se účastníci dozví, jak se rodí emoce, co je to emoční inteligence a jaké jsou důsledky emocionální negramotnosti. Naučí se lépe jednat s emocemi a pocity klientů a zvládat negativní emoce své i druhých lidí. V rámci kurzu bude také diskutováno téma empatie v sociální práci a temné stránky vcítění. Ze vzdělávacích metod bude využito především přednášky s prezentací, technik ilustrujících probíranou problematiku, individuální a skupinová práce a následná diskuse.
Cílové kompetence:
Absolvent kurzu si prohloubí znalosti v problematice emocí, díky čemuž bude schopen lépe porozumět chování druhých lidí. Naučí se určit svůj emoční typ a seznámí se s několika technikami, jak je možné rozvíjet vlastní emoční gramotnost a pěstovat schopnost empatie. Naučí se nebát svých vlastních pocitů, budou je umět popsat a vyjadřovat přijatelným způsobem. Bude znát, jak nedevalvovat vlastní ani cizí emoce. Bude umět rozlišovat mezi rovinou vcítění se a soucitu.
Lektor:
Mgr. Jana Paloušková
Absolventka FF UP Olomouc, katedra sociologie-andragogiky. Odborná orientace na teorii a metody sociální ...
Nejbližší termín:
Začátek: 8:00
Místo konání: Olomouc
Délka výuky: 8 výukových hodin
Volných míst: 20