Řešení konfliktů
Základní informace:
Akreditace: A2023/0600-SP/PC/VP
Rozsah: 16 hodin
Tematická oblast: Komunikační a řídící dovednosti
Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb.
Anotace:
Seminář účastníky učí rozpoznávat jednotlivé typy konfliktů a volit vhodné strategie k jejich řešení. Důraz klade především na kooperativní strategie s hledáním oboustranných zájmů. Je tréninkem v komunikačních situacích v průběhu konfliktu - vede účastníky k rozpoznávání komunikačních signálů protistrany a cvičí je ve volbě správných reakcí, v rolových hrách ukazuje riziková místa jednotlivých strategií. Náplň semináře je orientována především k náročnějším konfliktům - dlouhodobějším, komplikovaným silným emocionálním nábojem či naopak apatií. Součástí semináře je výcvik v obraně proti manipulaci a nátlaku.
Cílové kompetence:
- Rozpoznat blížící se konflikt, u probíhajícího konfliktu jeho fázi a zvolit vhodnou strategii jeho řešení.
- Hledat zájmy obou stran, vést principiální vyjednávání.
- Budovat pozitivní komunikační atmosféru při vyjednávání.
- Rozpoznávat nátlak a manipulaci a bránit se jim.
- Lépe ovládat vlastní negativní emoce v průběhu konfliktu.
- Prakticky zvládat základy zprostředkování konfliktů mezi znesvářenými stranami (klienty, spolupracovníky).
Lektor:
Mgr. Milena Rosová
Absolventka Filozofické fakulty Ostravské univerzity. Působila jako odborná asistentka katedry ...