Jak spolu efektivně komunikovat
Základní informace:
Akreditace: A2024/0191-SP/PC
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast: Komunikační a řídící dovednosti
Cílová skupina: Sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a ostatní zájemci.
Anotace:
Kurz se zaměřuje na teoretické vymezení a následné praktické nacvičení zásad efektivní komunikace. Účastníci získají přehled v jednotlivých formách komunikace, včetně nenásilné. Získané poznatky si budou moci vyzkoušet prostřednictvím praktických cvičení, technik a vzájemných interakcí na konkrétních situacích, vytvořených na základě zkušeností a praxe z různorodých stylů komunikací využívaných v sociálních službách. Frekventanti se seznámí se základními teoriemi komunikačních stylů, budou se snadněji orientovat v jednotlivých druzích neverbální i verbální komunikace. Rozšíří si poznatky o specifický komunikační styl „transakční analýzy“. Kurz reflektuje i nejtypičtější bariéry v komunikaci a manipulaci.
Cílové kompetence:
- Absolvent kurzu je schopen reflektovat komunikační vzorce, zejména manipulativní jednání a jiné styly komunikace, které se vyskytují v sociálních službách.
- Absolvent zná limity verbální a neverbální komunikace a dokáže tuto znalost aplikovat v praxi s klienty i kolegy v sociálních službách.
- Absolvent rozumí významu zpětné vazby.
- Absolvent zná zásady poskytování zpětné vazby v komunikaci.
- Absolvent reflektuje projevy manipulace v komunikaci.
- Absolvent umí vědomě volit způsob komunikace s ohledem na situace typické v sociálních službách (stížnosti, nedostatek motivace, komunikace o osobních tématech apod.).
Lektor:
Mgr. Dita Palaščáková
Na Filosofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci vystudovala obor andragogika v profilaci ...