Poskytování první psychologické pomoci v krizových situacích specifickým skupinám osob
Základní informace:
Akreditace: MSMT-21072/2022-4-672
Rozsah: 8 hodin
Tematická oblast:
Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ, učitelé - vedoucí školních, zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, učitel - metodik prevence, výchovní poradci, školní psychologové
Anotace:
Seminář navazuje na základní seminář Poskytování první psychologické pomoci v krizových situacích a zaměřuje se na individuální potřeby specifických skupin osob v akutních krizových situacích. Osoby ze specifických skupin - děti a mladiství, včetně zaměření na osoby s disabilitou, osoby z jiného etnického prostředí, uprchlíky ze zemí sužovaných válkou, vyžadují v rámci první psychologické pomoci také jistý specifický přístup s ohledem na věkové, tělesné, sociální, kulturní, duchovní a další odlišnosti. Účastníci semináře si budou tuto problematiku osvojovat formou kazuistik, videí, sebezkušenostních aktivit a praktických nácviků.
Cílové kompetence:
Absolvent kurzu umí definovat rozdíly v prožívání krizových situací s ohledem na věk, pohlaví, zdravotní stav, různé kulturní a náboženské zázemí osob v akutních stresových situacích. Zná specifické potřeby, možnosti a limity těchto skupin. Dokáže uplatňovat principy a postupy první psychologické pomoci individuálním a nediskriminujícím přístupem.
Orientuje se v možnostech následné pomoci osobám z těchto specifických skupin a dokáže zprostředkovat předání.
Lektor:
Mgr. et Mgr. Soňa Pančochová
Vystudovala obor Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči na Univerzitě ...