Práce s odporem klienta

Základní informace:

Akreditace:

Rozsah: 8 hodin

Tematická oblast: Problémové situace

Cílová skupina: Sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, vedoucí pracovníci a ostatní zájemci.

Anotace:

Motivování nedobrovolného klienta je jednou z nejtěžších disciplín sociální práce, natož, když je klient přímo v odporu. V takovém případě klient nebude žádoucí změny ve svém životě či rodině realizovat a sociální práce se pak nedaří, neboť nevede k žádným pozitivním výsledkům. Cílem vzdělávacího programu je seznámit posluchače se všemi specifiky této problematiky, s podmínkami, které je třeba pro změnu nastavení klienta naplnit, i s možnostmi vedení rozhovoru s klientem v odporu. Posluchači získají znalosti a dovednosti, jaké nástroje, postupy a strategie mohou pro odstranění odporu klienta používat. Pozornost bude věnována spíše stránce praktické, než teoretické.

Cílové kompetence:

  • Absolvent se seznámí s pojmy, zásadami a podmínkami, souvisejícími s problematikou situace odporu na straně klienta v sociální práci.
  • Absolvent porozumí specifikům situace a potřebám klienta, který je aktuálně v odporu.
  • Absolvent dokáže rozpoznat možná úskalí vedení rozhovoru s klientem v odporu.
  • Absolvent pozná různé možnosti, strategie, techniky a postupy při vedení motivačního rozhovoru s klientem v odporu.
     

Lektor:

Mgr. Eva Zakouřilová

Absolventka obchodní akademie, Sociálně právní akademie, Pedagogické fakulty UP v Olomouci, ...

Více informací

Nejbližší termín:

6.5.2025

Začátek: 8:30

Místo konání: Olomouc

Délka výuky: 8 výukových hodin

Volných míst: 20

1 690 Kč Kč

Další termíny:

Vzdělávací středisko

CARITAS – Vzdělávací středisko

Adresa školení:

Křižkovského 6,
Olomouc 779 00

Fakturační údaje

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
nám. Republiky 422/3
779 00 Olomouc

IČ: 646 27 233