Řešení konfliktů

Základní informace:

Akreditace: A2023/0600-SP/PC/VP

Rozsah: 16 hodin

Tematická oblast: Komunikační a řídící dovednosti

Cílová skupina: Pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, vedoucí pracovníci sociálních služeb.

Anotace:

Seminář účastníky učí rozpoznávat jednotlivé typy konfliktů a volit vhodné strategie k jejich řešení. Důraz klade především na kooperativní strategie s hledáním oboustranných zájmů. Je tréninkem v komunikačních situacích v průběhu konfliktu - vede účastníky k rozpoznávání komunikačních signálů protistrany a cvičí je ve volbě správných reakcí, v rolových hrách ukazuje riziková místa jednotlivých strategií. Náplň semináře je orientována především k náročnějším konfliktům - dlouhodobějším, komplikovaným silným emocionálním nábojem či naopak apatií. Součástí semináře je výcvik v obraně proti manipulaci a nátlaku.

Cílové kompetence:

  • Rozpoznat blížící se konflikt, u probíhajícího konfliktu jeho fázi a zvolit vhodnou strategii jeho řešení.
  • Hledat zájmy obou stran, vést principiální vyjednávání.
  • Budovat pozitivní komunikační atmosféru při vyjednávání.
  • Rozpoznávat nátlak a manipulaci a bránit se jim.
  • Lépe ovládat vlastní negativní emoce v průběhu konfliktu.
  • Prakticky zvládat základy zprostředkování konfliktů mezi znesvářenými stranami (klienty, spolupracovníky).

Lektor:

Mgr. Milena Rosová

Absolventka Filozofické fakulty Ostravské univerzity. Působila jako odborná asistentka katedry ...

Více informací

Nejbližší termín:

není v nabídce

Další termíny:

Vzdělávací středisko

CARITAS – Vzdělávací středisko

Adresa školení:

Křižkovského 6,
Olomouc 779 00

Fakturační údaje

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
nám. Republiky 422/3
779 00 Olomouc

IČ: 646 27 233